دستگاه جوجه کشی اردک

ساخت وبلاگ

انتخاب تخم بلدرچین برای پرورش بلدرچین بسیار مهم است. در حقیقت کیفیت جوجه های تولیدی ارتباط زیادی به خصوصیات تخم دارد  (اندازه، وزن، شکل و غیره).

همان گونه که قبلاً ذکر شد تمامی تخم ها ی یک گروه بلدرچین تخم گذار به یک اندازه نیستند و ارتباط زیادی به سن پرنده دارند. تخم های اولیه عموماً کوچک بوده و جهت جوجه کشی مناسب نیستند. در واقع بزرگی جوجه بستگی به وزن تتخم دارد. جوجه های کوچک ضعیف تر بوده و جزو تولیدات حذفی به شمار می آیند. در صورت پرورش جوجه ی کوچک وزن کمتری در مقایسه با جوجه های بزرگتر عاید می شود. علاوه بر این به نظر می رسد که تخم های کوچک فاقد مواد غذایی کافی و لازم جهت تکمیل رشد جوجه در داخل تخم باشند. این پدیده در دستگاه جوجه کشی زمان بیرون آمدن جوجه از تخم مسئله ساز است. بنا به دلایل دیگری تخم بلدرچین بسیار بزرگ نیز مناسب جوجه کشی  نمی باشد. تخم بلدرچین جهت جوجه کشی می بایستی فرم مناسب و پوسته ی سالمی داشته باشند. جنسیت جوجه ها هیچ ارتباطی به بزرگی یا کوچکی، رنگ و فرم تخم ها ندارد و زمانی که تخم نطفه داری تولید می شود طبیعت به بهترین نحو از جنین داخل آن محافظت می کند. جنین در روی زرده تخم قرار دارد و زرده در قسمت مرکزی توسط دو رشته ی طناب مانند به حالت معلق نگه داری و محافظت می شود.

از جمله شرایط لازم جهت به دست آوردن جوجه ی بیشتر، عملکرد و مدیریت صحیح پرورش دهنده است. تمیز کردن تخم ها در حالت خشک بهتر از شستن آنهاست. در حالت دوم لایه ی طبیعی محافظ پوسته ی تخم بلدرچین برداشته شده و خطر ضایع شدن تخم ها افزایش می یابد. بطور معمول مدت زمان نگه داری تخم بلدرچین برای جوجه کشی نباید بیشتر از ۷ روز باشد. هرچه تعداد روزهای نگه داری تخم ها افزایش یابد خطر بیرون نیامدن جوجه ها نیز زیاد می شود به گونه ای که در ۳ هفتگی به ۲۵ درصد و در ۴ هفتگی به ۱۰ درصد می رسد.

حداکثر دما برای نگه داری تخم بلدرچین برای جوجه کشی ۱۵ درجه ی ساتی گراد است (نباید تخم ها در دمای زیر ۴/۴ و بالای ۲۰ درجه سانتی گراد نگه داری شوند) در این حالت تا یک هفته تخم ها می بایستی در ماشین جوجه کشی وارد شوند. اگر این زمان قرار است افزایش پیدا کند بهتر دمای محیط حدود ۱۲ درجه ی سانتی گراد بوده و رطوبت در حد ۷۰ تا ۸۰۰ درصد باشد. تخم هایی که برای مدت ۵ تا ۶۶ روز انتظار ماشین جوجه کشی را می کشند نیازی به اعمال بعضی اقدامات (مانند چرخش) در انبار را ندارند.

دستگاه جوجه کشی اردک...
ما را در سایت دستگاه جوجه کشی اردک دنبال می کنید

برچسب : دستگاه جوجه کشی , ماشین جوجه کشی , تخم بلدرچین , پرورش بلدرچین, نویسنده : بلدرچین دماوند eggincubator بازدید : 252 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 12:41

مهم نیست دستگاه جوجه کشی جدید یا قدیمی دارید و یا از دستگاه جوجه کشی خارجی یا ایرانی استفاده می کنید حتی اگر با تجهیزات ابتدایی درخانه خودتان دستگاه جوجه کشی ساخته اید با مطالعه و به کارگیری این چند ترفند ساده ، جوجه کشی لذت بخشی را در خانه تجربه کنید .

 

شاید بارها این ترفند ها را شنیده یا خوانده باشید ولیکن در این مقاله به اهمیت این موارد برای جوجه کشی موفق اشاره داریم.

 

۱ – محل قرار گیری دستگاه جوجه کشی جایی باشد که ثبات دما و رطوبت داشته باشد ، مثلا داخل آشپزخانه یا اتاق های منزل ( دقیقا همان جاهایی که انسان برای زندگی راحت است. ) بارها شاهد بودیم افرادی که بازدهی کمی از جوجه کشی شان داشته اند مکان های نامناسبی را برای نصب دستگاه انتخاب کرده اند .

مکان های نامناسب مانند : انباری ها، پارکینگ، تراس و ایوان ساختمان ها و یا راهرو ها و خرپشته پشت بام ها و …

 

حتی اگر دستگاه جوجه کشی خانگی حرفه ای دارید انتخاب مکان مناسب جهت نصب دستگاه جوجه کشی موجب می شود تا مصرف برق دستگاه کم تر شود

تخم مرغ کثیف

۲ – تخم های آلوده به فضولات را درون دستگاه جوجه کشی قرار ندهید و با دستمال خشک و زبر تخم ها را قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی تمیز کنید. ضدعفونی دستگاه جوجه کشی پس از پایان هر دوره جوجه کشی ضروری است. برای ضدعفونی دستگاه می توانید مقداری الکل سفید و یا بتادین را با آب رقیق کرده و داخل کابین ماشین جوجه کشی اسپری نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

توجه کنید پس از ضد عفونی دستگاه بوی مواد شیمیایی ندهد

نوربینی تخم

 

۳ – تخم های بی نطفه را در روز دهم جوجه کشی از ماشین جوجه کشی خارج کنید . بهترین راه تشخیص تخم مرغ نطفه دار نوربینی یا کندلینگ است . برای این کار کافی است تا تخم مرغ ها را در محیطی تاریک به یک چراغ قوه نزدیک کنید و از تشکیل رگه های خونی داخل تخم مرغ مطمئن شوید . وجود تخم های خراب و بی نطفه علاوه بر اشغال فضای دستگاه می توانند موجب تولید گازهای مضر برای سایر جنین های درحال رشد باشند.

 

نوربینی (کندلینگ) می تواند تا ۱۰ درصد در افزایش بازدهی جوجه کشی شما تاثیر مثبت داشته باشد

جوجه کشی

۴ – در زمان هچر ( ۳ روز پایانی ) که جوجه ها مشغول خروج از پوسته تخم هستند به هیچ عنوان درب ماشین جوجه کشی را  باز نکنید . مطمئن باشید که برای جوجه های تازه از تخم خارج شده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد . آن ها به اندزه کافی ذخیره غذایی در زرده دارند و رطوبت دستگاه به مقداری است که جوجه ها آب بدن را از دست ندهند .

جوجه ها قبل از خروج از تخم نیاز به انرژی زیادی برای شکستن پوسته دارند و هر بار شوک حرارتی می تواند جوجه ها را ضعیف کند و جوجه ها در اثر تمام شدن اکسیژن داخل کیسه هوای تخم تلف شوند .

بهترین زمان خروج جوجه ها معمولا ۲۴ الی ۳۶ ساعت پس از تولد است .

 

هر بار باز و بسته کردن درب دستگاه در هنگام تولد می تواند تعدادی از جوجه ها را  قبل از تولد از بین ببرد

دستگاه جوجه کشی اردک...
ما را در سایت دستگاه جوجه کشی اردک دنبال می کنید

برچسب : دستگاه جوجه کشی , دستگاه جوجه کشی خانگی , نوربینی, نویسنده : بلدرچین دماوند eggincubator بازدید : 232 تاريخ : شنبه 27 آبان 1396 ساعت: 14:42

در صنعت نوین پرورش طیور بهره برداری از پرنده ی کرچ منسوخ شده است . با این حال در سویه های اصلاح شده ی تجاری تمایل به کرچ شدن در بلدرچین های ژاپنی ( تنها نژاد بلدرچین پرورشی رایج در ایران ) تقریباً از بین رفته است، تهیه ی ماشین جوجه کشی برای واحد های  پرورش (با چرخه ی تولیدی کامل)، ضروری است. پرورش دهندگان می توانند تخم های نطفه دار تولید شده را به موسسات و واحد های جوجه کشی تحویل نموده و متعاقباً بعد از حدود ۱۷ روز جوجه های یک روزه بلدرچین را تحویل بگیرند. ولی بطور کلی منفعت تولید جوجه ی یک روزه در واحد پرورشی از نقطه نظر بهداشتی، مدیریتی و اقتصادی، بهتر است. بطور معمول در کشور ما عموم واحد های پرورش بلدرچین ، دارای چرخه ی تولیدی کاملی هستند. بدین معنی که: تولید تخم نطفه دار، جوجه ی بلدرچین، بلدرچین گوشتی و مولد، تماماً توسط پرورش دهنده ی همان واحد انجام می شود.

کدامیک از انواع دستگاه جوجه کشی بهتر است؟

ماشین های جوجه کشی مربوطه در بازار فراوان هستند. تمامی تولید کنندگان این دستگاه ها بر کیفیت بهتر محصول خود اسرار دارند. در این وضعیت متقاضی خرید دستگاه جوجه کشی نمی داند چه کار کند. طبیعتاً تمایل دارد دستگاه ارزانتری خریداری نماید. ولی ممکن است ارزان تر  بودن دستگاه بی دلیل نباشد. همان طور که گاهاَ قیمت بالاتر هم دلیل بر کیفیت بالا نیست و ممکن است به خاطر هزینه های بالای تولید غیر صنعتی و دلال بازی قیمت ها کمی بالاتر باشد . متاسفانه امروزه خیلی از سایت هایی که تبلیغ فراوان برای فروش ماشین جوجه کشی دارند و خود را تولید کننده دستگاه جوجه کشی معرفی می  نمایند دلالانی بیش نیستند .جهت خرید دستگاه توصیه می شود موارد زیر مد نظر قرار گیرند:

۱-     دستگاه مورد نیاز خود را از موسسات صاحب نام و مطمئن خریداری کنید. در این رابطه می توان از مشتریان قبلی آن موسسه در خصوص کیفیت محصولات کسب اطلاع نمود.

۲-     به مدت زمان ضمانت دستگاه توجه شود که خود نیازمند ارائه سندی کتبی با مهر و امضاء موسسه ی سازنده می باشد.

۳-     خدمات بعد از فروش و تامین قطعات یدکی مورد نیاز توسط شرکت سازنده بسیار مهم است. آن موسسه بایستی در این رابطه خوش نام باشد.

۴-     سیستم های هشدار دهنده بسیار اهمیت دارند. لذا لازم است دستگاه مورد نظر مجهز به این سیستم ها باشد.برخی از این هشداردهنده ها مانند تلفن کننده و جی اس ام جوجه کشی مبی باشند که می توانند هشدار لازم را از طریق خط تلفن یا سیمکارت به کاربر اعلام نمایند.

۵-     سرویس و نگهداری دستگاه آسان و قابل انجام با امکانات کم باشد. به طوریکه افراد با اندک آشنایی توان انجام آن را طبق دفترچه راهنما داشته باشند.

۶-      مصرف کم برق دستگاه اهمیت بالایی دارد تا جوجه کشی شما توجیه اقتصادی داشته باشد.

ضرورت دارد به همراه دستگاه دفترچه ی راهنما، جهت بهره برداری اصولی و چگونگی نگه داری و سرویس دوره ای ارائه شود. از جمله حقوق مصرف کننده آگاهی کامل از مشخصات تک تک قطعات و توان واقعی دستگاه است.

دستگاه جوجه کشی اردک...
ما را در سایت دستگاه جوجه کشی اردک دنبال می کنید

برچسب : دستگاه جوجه کشی , پرورش بلدرچین , خرید دستگاه جوجه کشی , ماشین جوجه کشی, نویسنده : بلدرچین دماوند eggincubator بازدید : 203 تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1396 ساعت: 12:55

از زمانی که بشر دست به جوجه کشی مصنوعی زده و ماشین جوجه کشی را اختراع کرده و یا به فکر خرید دستگاه جوجه کشی افتاده زمان زیادی گذشته است، اما اساس کار دستگاه های جوجه کشی امروزی یعنی تبدیل تخم های نطفه دار پرندگان به جوجه برهمان سبک ساده است و هیچ تغییری نکرده ؛ درحالی که ظاهر ماشین جوجه کشی های قدیمی به دستگاه جوجه کشی اتوماتیک و دیجیتال الکترونیک امروزی تبدیل شده‌اند .

اگر به تازگی برای خرید دستگاه جوجه کشی راهی بازار شده اید و یا سایت های اینترنتی فروش و دلالی دستگاه جوجه کشی را بازدید کرده اید مقدمه بالا را دقیقا به چشم خود دیده اید که ماشین جوجه کشی امروزی دیگر فقط یک محفظه با قابلیت جوجه کشی نیست، بلکه به لوازمی الکترونیک و مکانیکی و گاه پیچیده تبدیل شده است. هرچند فلسفه وجودی این آپشن ها جوجه درآوری بهتر و آسایش کاربر است، اما ظاهرا این تنوع تولید و پیچیده شدن امکانات الکترونیک ماشین جوجه کشی های امروزی باعث سردرگمی و البته هزینه های اضافه خرید دستگاه جوجه کشی می شود.

بنابراین مدل های گوناگون ، طراحی های متفاوت با قابلیت های متفاوت همه و همه باعث آشفتگی ذهنی خریداران شده در حالی که می توان با رعایت اصولی ساده و البته ابتدایی بهترین و اقتصادی ترین انتخاب را داشته باشیم ، پس اگر شما هم جزو آن دسته از مصرف کنندگان هستید که قصد خرید دستگاه جوجه کشی را دارید و برای یکی از همین روزها برنامه ریزی کرده اید تا به یک سایت اینترنتی فروش دستگاه جوجه کشی مراجعه کنید و یا به مراکز خرید دستگاه جوجه کشی شهرستان های محل اقامت خودتان سری بزنید ، کمی تامل کنید و قبل از این که راهی شوید این گزارش را بخوانید .

به ظرفیت مورد نیاز مزرعه خود فکر کنید

تخم نطفه دار و بی نطفه

همان طور که می دانید میزان ظرفیت دستگاه جوجه کشی  براساس تعداد تخم مرغ معمولا محاسبه می شود و یا با تغییر شانه دستگاه جوجه کشی به پرنده دیگر این واحد تغییر میکند مثلا یک دستگاه جوجه کشی خانگی با ظرفیت ۸۴ عدد تخم مرغ دارای دو شانه ۴۲ عددی تخم مرغ می بشد که اگر قرار باشد براساس تخم بلدرچین محاسبه کنیم دارای دو شانه ۹۶ عددی تخم بلدرچین می شود ، گرچه شانه ها در تمام دنیا در ابعاد و ظرفیت های استاندارد تولید می شوند ولی گاها تولید کننده های دستگاه  با ارائه سبد های هچری به جای شانه های استاندارد و جهانی به عنوان شانه سایزیک یا همه کاره و یا کره ای ظرفیت دستگاه را کمتر یا بیشتر از حد استاندارد میکنند.

هرچه ظرفیت بیشتر باشد ابعاد دستگاه نیز بیشتر خواهد شد، اما سوال اصلی اینجاست که کسب و کار شما به چه ظرفیت و چه اندازه ای نیاز دارند.

ممکن است با توجه به فضا و طراحی محل نصب و قرارگیری دستگاه مجبور به انتخاب ابعاد خاصی از دستگاه باشید، اما اگر می توانید آزادانه تصمیم بگیرید به این نکته توجه کنید که هرچه ظرفیت ماشین جوجه کشی بالاتر می رود روند افزایش قیمت کم می شود ولی قطعا هزینه مصرف برق و نگهداری بیشتر خواهد شد.پس اقتصادی ترین کار این است تا با توجه به ظرفیت تولید تخم نطفه دار گله مولدتان در پیک تولید  و امکان تهیه تخم نطفه دار در هر دوره اقدام به انتخاب ظرفیت نمایید.

بودجه خودتان را مشخص کنید

علامت گذاری تخم

یکی از چالش ها و درگیری های ذهنی اکثر خریداران این است که وقتی وارد یک مغازه و یا سایت فروش دستگاه جوجه کشی می شوند، نمی دانند سقف بودجه مالی واقعی خودشان برای خرید دستگاه جوجه کشی چقدر است. البته بدون تردید هیچ کس نیست که بدون برنامه راهی بازار شده باشد، اما با توجه به تنوع زیاد دستگاه های جوجه کشی و البته تفاوت های چند ده هزار تومانی برای مدل های مشابه، واقعا تصمیم گیری سخت خواهد شد.

پس قبل از اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی رقمی را که برای خرید دستگاه جوجه کشی این وسیله درنظر گرفته اید، مشخص کنید و هرگز از آن بالاتر خرید نکنید، چون هنگام خرید با این جمله فروشندگان بسیار مواجه می شوید که می گویند: «این مدل فقط ۱۰۰ هزار تومان با انتخاب شما متفاوت است»، اما ناگهان به خودتان می آیید که ۱۰۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان؛ چند صد هزار تومان زیربار بدهی رفته اید. پس عاقلانه ترین کار برای جلوگیری از سردرگمی این است که آخرین بودجه مالی خود را قبل از خرید دستگاه جوجه کشی مشخص کرده باشید، نه این که مقابل فروشنده تازه به فکر دودوتا چهارتا باشید.

توجه ویژه به مصرف انرژی داشته باشید

مصرف بهینه

از زمانی که صحبت هدفمندی یارانه ها و بالا رفتن قیمت حامل های انرژی به میان آمد، پای برچسب انرژی هم به زندگی الکترونیک ما باز شد؛ برچسبی که با نگاه کردن به حروف و نمودارهای مشخص شده روی آن درمی یابیم وسیله ای که قصد خرید آن را داریم چقدر انرژی مصرف می کند و هرماه برای انرژی مصرف شده آنها چه میزان پول باید بپردازید. این برچسب اکنون از یک موضوع فانتزی به یک فاکتور مورد توجه در خرید دستگاه جوجه کشی تبدیل شده است.

براین اساس، دستگاه های جوجه کشی که از سه مورد (بدنه های دو سه جداره-  کنترل هیتر به طور پالسی – سیستم رطوبت ساز دیسکی ) استفاده می کنند در جایگاه نخست مصرف انرژی قرار دارند. و جایگاه دوم از آن دستگاه های با بخار ساز اولتراسونیک می باشد و در رتبه سوم دستگاه های بدنه پلاستیکی و بدون عایق پلاستوفوم و یا جداره میانی می باشد.

به کیفیت فن های سیرکوله خوب توجه کنید

یکی از قطعات اصلی دستگاه جوجه کشی فن سیرکوله یا همان فن دائم کار است؛ قطعه ای که بیشترین اهمیت را در ماشین جوجه کشی دارد، بنابراین باید نسبت به کیفیت آن بسیار دقت کنید چون در صورت انتخاب اشتباه دچار دردسری بزرگ خواهید شد. بهترین فن ها، نوع سانترفیوژی یا همان رادیال هستند که در انواع بلوور و بک وارد رادیال معرفی می شوند چون علاوه بر کارایی بالا، دارای کمترین میزان صدا هنگام کارکردن هستند بنابراین سعی کنید از این نوع فن ها در دستگاه جوجه کشی شما به کار رفته شده باشد و از خرید ماشین جوجه کشی هایی که از فن های تهویه به جای فن های سیرکوله استفاده شده جدا خودداری کنید. راه منطقی برای دستیابی به این هدف هم علاوه بر خرید برندهای معتبر از نمایندگی های مجاز، گواهی کردن نوع فن سیرکوله دستگاه در فاکتور خرید شماست.

سیستم کنترل حرفه ای چیست؟

سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی

در حقیقت برای یک دستگاه جوجه کشی سیستم کنترل همه چیز آن است پس توجه کنید تا سیستم کنترل کارآمد و صنعتی باشد. استفاده از سنسورهای دقیق و صنعتی یک اصل مهم است توجه کنید سنسور دستگاه جوجه کشی به علت قرار گیری در شرایط دما و رطوبت بالا و مواد ضد عفونی گاها نیاز به تعویض پیدا میکند و شرکت هایی که از سنسورهای گران قیمت در دستگاه استفاده میکنند پس از پایان دوره گارانتی شما را با دردسرهایی گران قیمت مواجه می کنند. و گاها باید هزینه های سنگین برای یک سنسور یدکی بپردازید پس بهتر است قیمت سنسور یدک را ابتدا از فروشنده دستگاه بپرسید و در صورت امکان سنسور یدک را هنگام خرید دستگاه جوجه کشی تهیه کنید.

بنابر این سیستم کنترل حرفه ای دستگاه جوجه کشی سیستمی است که علاوه بر کیفیت بالای سنسور و خروجی ها دارای آپشن های مفید و ضروری مانند هشدار دهندهای از راه دور باشد و درنهایت قطعات یدکی و سنسورهای با قیمت مناسب و در دسترس داشته باشد.

آپشن های غیر ضروری را درنیابید!

امروزه ماشین جوجه کشی های مجهز به امکانات الکترونیک و تقریبا شبیه به رایانه شده اند. نمایشگرهای مختلف، انتخاب پرنده، دستیار صوتی، روز شمارو ارتباط با موبایل، جی اس ام جوجه کشی و اپلیکیشن جوجه کشی، صفحه هایLED و … همه از امکانات دستگاه های حال حاضر هستند که می توانید با توجه به نیاز خودتان هرکدام از آنها را داشته باشید. ولی فراموش نکنید داشتن هر یک از این امکانات ممکن است هزینه های اضافی خرید دستگاه جوجه کشی، نگهداری و تعمیرات را نیز برای شما درپی داشته باشد. بنابراین زیاد به این گونه امکانات دل نبندید و پولتان را صرف کیفیت قطعات اصلی ماشین جوجه کشی و درنهایت آپشن های کارآمد و ضروری  کنید.

آپشن ضروری چیست ؟

بعضی از آپشن ها شاید تا چند وقت دیگر آپشن به حساب نیایند و تبدیل به یک ضرورت شوند و عملا بدون این آپشن ها روند کار غیر ممکن و یا ریسک کار بالا می رود. مانند جی اس ام جوجه کشی که امکان هدایت ماشین جوجه کشی و دریافت هشدارهای لازم رو از هر جای دنیا بدون نیاز به اینترنت به کاربر ماشین جوجه کشی میدهد و تاثیر زیادی بر حفظ سرمایه دارد.

خارجی یا داخلی بخریم؟

با توجه به حضور گسترده برندهای خارجی در بازار دستگاه جوجه کشی ایران، این پرسش پیش می آید که داخلی بخریم یا دستگاه جوجه کشی خارجی ؟ در بازار ایران برندهای داخلی هم که چیزی از ماشین جوجه کشی خارجی ها  کم ندارند دیده می شوند. حتی ممکن است امکانات جانبی و غیرضروری آنها از انواع خارجی اش بیشتر هم باشد، اما به کیفیت قطعات اصلی توجه کنید تا چیزی از خارجی ها کم نداشته باشند. به این فکر غلط دامن نزنید که همیشه خارجی ها بهتر از داخلی ها هستند. این در حالی است که نمی توان از توصیه به برندهای داخلی که برخی در آنها گذشته درخشانی داشته و هنوز نام نیک خود را یدک می کشند، چشم پوشی کرد که ارتقای ظاهر و کیفیت را جدی تر بگیرند.

به خدمات پس از فروش و گارانتی توجه کنید

گارانتی

آخرین مرحله انتخاب دستگاه جوجه کشی شما مربوط به خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه شده است. البته به یاد داشته باشید که مهم ترین گارانتی دستگاه های جوجه کشی مربوط به سیستم کنترل و سنسورهای دما و رطوبت ماشین جوجه کشی می باشد. و هنگام خرید دستگاه جوجه کشی های دیجیتال باید به گارانتی قطعات الکترونیک آن نیز توجه داشته باشید و از خدمات پس از فروش برند مورد نظر تان کاملا و بصراحت و بدون خجالت و حرف خود را بلعیدن مطمئن شوید. این دقیقا همان پاشنه آشیلی است که برخی خریداران از آن ضربه می خورند، چون برای خرید دستگاه جوجه کشی ارزان راهی بازارهای فرعی یا فروشگاه های غیرمجاز می شوند که به عنوان مثال می توان به ماشین های جوجه کشی که به صورت دستی در کارگاه های بی نام و نشان تولید شده اشاره کرد.

دستگاه جوجه کشی اردک...
ما را در سایت دستگاه جوجه کشی اردک دنبال می کنید

برچسب : دستگاه جوجه کشی , خرید دستگاه جوجه کشی , دستگاه جوجه کشی ارزان , تخم بلدرچین, نویسنده : بلدرچین دماوند eggincubator بازدید : 236 تاريخ : شنبه 20 آبان 1396 ساعت: 15:16

 

عملیات رفع مشکل

بعد از جوجه کشی اگر تعداد قابل توجه ای از تخم ها هچ نشدند، توسل به عملیات رفع اشکال بسیار مهم است. این عملیات به پرورش دهنده پاسخ می دهد: مشکل از کجاست؟ بنابراین ضرورت دارد پس از پایان هر دوره جوجه کشی ترجیحاً تمامی تخم های هچ نشده و در غیر این صورت تعدادی از تخم های هچ نشده را معمولاً ۳ سبد از هر گاری (یک سبد از بالا، یک سبد از وسط و یک سبد از پایین ) جدا کرده و توسط مسئول جوجه کشی یا کارشناسی خبره شکسته و دلایل عدم تبدیل آن ها به جوجه مشخص و ثبت شود تا هر شکل ممکن در جوجه کشی های بعدی مشکل برطرف گردد.

یک جوجه کشی موفق بستگی به عواملی دارد که علت تعدادی از آنها را باید در سالن های پرورش جستجو نمود. سن گله، نژاد، مدیریت واحد از نقطه نظر تغذیه بهداشت و جمع آوری و درجه بندی تخم ها، از جمله ی این عوامل می باشند. در یک جوجه کشی استاندارد و موفق میزان هچ (جوجه درآوری)، در حد ۸۵ درصد مورد انتظار است.

این فرم می تواند به عنوان ثبت وضعیت جوجه کشی مورد استفاده قرار گرفته و متعاقباً جهت پیدا کردن نابسامانی موجود در واحد و رفع مشکل، مورد بهره برداری قرار گیرد. در واقع پس از پایان عملیات جوجه کشی تمامی تخم هایی که به جوجه تبدیل نشده اند (و اگر این کار مشکل باشد، حداقل ۱۰ درصد از تخم ها از طبقات مختلف برداشته شده) یکی یکی شکسته شده و براساس عناوین ستون های فرم ارزیابی جوجه کشی ثبت وضعیت و این اطلاعات مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد.

پس از شکستن تخم های هچ نشده

۱-    اگر کوچک ترین اثری از نطفه درون تخم ملاحظه نشد، به عنوان تخم بدون نطفه در ستون اول علامت(-) زده می شود.

۲-    اگر لکه ای کوچک و بعضا با مقداری مویرگ خونی مشاهده شد به عنوان تخم نطفه دار در ستون دوم علامت زده می شود.

۳-    چنانچه در وسط مویرگ ها جنینی کوچک عموما به رنگ صورتی مشاهده شد (در چنین حالتی سر جنین و چشمان او کاملا مشخص است) در ستون سوم به عنوان جنین کوچک علامت گذاری می شود.

۴-    اگر جنینی مشاهده شود که در ان سر، بدن، چشم، منقار، بال ها و پاها کاملا مشخص باشند به عنوان جنین بزرگ علامت زده می شود.

۵-    چنانچه جوجه ای مشاهده شود که علاوه بر تکامل قسمت های مختلف بدن پر های آن به صورت کرک های تازه رشد یافته مشهود باشد (در این حالت کیسه ی زرده فضای قابل توجه ای از تخم را در جلوی شکم جوجه اشغال کرده) در ستون جوجه ی بزرگ ثبت می شود.

۶-     چنانچه جوجه ای مشاهده شود که برخلاف حالت های قبلی چرخیده و سر آن در قسمت پهن تخم قرار گرفته باشد و مایعات داخلی تخم بسیار کم باشد، به عنوان جوجه ی مرده تلقی شده و در ستون ششم علامت گذاری می شود. (گاهی اوقات در چنین وضعیتی جوجه، پوسته ی تخم را سوراخ هم نموده است ولی در نهایت تلف شده است).

۷-    معمولا در ستون هفتم علامت گذاری نشده بلکه تمامی جوجه های زنده که از تخم خارج شده اند، شمارش و جمع آن ها در سلول پایین ستون هفتم به عنوان جوجه زنده ثبت می شود.

در پایان تکمیل فرم ارزیابی جوجه کشی علامت ها که عموما به صورت واحد های شش تایی درج شده شمارش و جمع شده و در سلول های پایین فرم به صورت عدد ثبت شده و به کمک، یک تناسب ریاضی، درصد آنها نیز مشخص خواهد شد.

دلایل یک جوجه کشی ناموفق و یا به عبارتی دیگر تفسیر اطلاعات (به عنوان مثال مانند فرم فوق الذکر) نیاز به تجربه تبحر و اطلاعات کارشناسی دارد. در ادامه اشاراتی به علت های احتمالی آن می نماییم. دلیل زیاد بودن تخم ها در ستون های اول تا ششم می تواند به قرار زیر باشد :

ستون یک:

۱-    کافی نبودن تعداد پرنده ی نر بالغ در گله کبک های مولد

۲-    عقیم بودن یا به بلوغ نرسیدن احتمالی نر ها

۳-    گرمای زیاد محیط پرورش

۴-    سرمای زیاد محیط پرورش

۵-    پیر بودن پرندگان نر

۶-     کمبود های ویژه در خوراک گله کبک های مولد

۷-    بیماری احتمالی نرها

۸-    غیر اصولی بودن مدیریت و امکانات پرورش

۹-    مصرف برخی داروها، حشره کش ها ومواد شیمیایی

۱۰-  کمبود نور (شدت نور یا ساعات روشنایی)

ستون دوم:

۱-    بیماری گله از نوع نارسایی ژنتیکی

۲-    نگه داری در انبار و کهنه شدن تخم

۳-    پوسته ی بسیار سفت و کلفت (که تنفس جنین را محدود کند).

۴-    کمبود ویتامین به ویژه ویتامین های گروه B

۵-    نقص گندزدایی (ضدعفونی ) و نفوذ میکروب به داخل تخم

ستون سوم:

۱-    انبار کردن تخم برای مدت طولانی و یا حرارت نامناسب

۲-    حرارت بالا یا پایین در ابتدای جوجه کشی

۳-    آسیب های ضربه ای در زمان حمل و نقل تخم

۴-    دمای زیاد آبی که برای شستشوی تخم ها استفاده می شود.

ستون چهارم:

۱-    تمامی موارد ذکر شده در زیر ستون سوم

۲-    کمبود تهویه با پوسته ی ضخیم

۳-    چرخش ناکافی

۴-    کمبود ویتامینی مانند ویتامین E

ستون پنجم:

۱-    حرارت رطوبت و چرخش ناکافی

۲-    نقص در تهویه

۳-    کمبود اکسیژن در محیط

۴-    کمبود های تغذیه ای

۵-    پیر بودن گله ی کبک های مولد

ستون ششم:

۱-    نقص در سیستم تهویه دستگاه جوجه کشی

۲-    نقص در سیستم تهویه سالن جوجه کشی

۳-    کمبود اکسیژن محیط (محل جوجه کشی در ارتفاعات باشد).

۴-    وجود عوامل مصرف کننده ی اکسیژن (مانند بخار های شعله دار) در سالن جوجه کشی

۵-    کمبود های تغذیه ای به ویژه ویتامین (مشخصا اسید فولیک)

دستگاه جوجه کشی اردک...
ما را در سایت دستگاه جوجه کشی اردک دنبال می کنید

برچسب : دستگاه جوجه کشی , جوجه کشی کبک, نویسنده : بلدرچین دماوند eggincubator بازدید : 204 تاريخ : شنبه 13 آبان 1396 ساعت: 12:43

 

محاسن و معایب خرید دستگاه جوجه کشی دست دوم

محاسن

۱-     قیمت ارزان دستگاه جوجه کشی دست دوم نسبت به دستگاه جوجه کشی نو

معایب

۱-      انتقال باکتری ها و میکروب ها و سایر آلودگی های عفونی

۲-     نداشتن گارانتی شرکتی و پشتیبانی پس از فروش

۳-      فرسودگی و پوسیدگی که باعث طول عمر کمتر دستگاه می‌شود

۴-     هزینه های نگهداری بالا

۵-     به دلیل رشد باکتری ها در محفظه دستگاه در طول مدت استفاده بازدهی کمتری دارند

 در کل توصیه می کنیم از انتخاب دستگاه جوجه کشی دست دوم در سایزهای بالاتر از ۱۰۰ عدد تخم مرغ (دستگاه جوجه کشی صنعتی و نیمه صنعتی) خودداری کنید زیرا در صورت آلوده بودن دستگاه جوجه کشی با خسارت وارده ازهچ نشدن جوجه ها زیان خواهید کرد.

چنانچه به خرید دستگاه جوجه کشی دست دوم اصرار دارید حتما دستگاهی را انتخاب کنید که تولید شده توسط یک شرکت معتبر و خوش نام سازنده دستگاه جوجه کشی باشد تا در صورت نیاز به پشتیبانی به توانید از خدمات پس از فروش آن بهره ببرید.

در خرید دستگاه های جوجه کشی خانگی دست دوم محدودیت ها کمتر است چنانچه دستگاه های جوجه کشی با ظرفیت  ۱۰ عددی تخم مرغ  ۱۲ تایی تخم مرغ تا ۲۴ عددی تخم مرغ و ۴۸ عددی انتخاب کردید دقت کنید تا اگر از جنس پلاستیک ساخته شده اند در بدنه دستگاه جوجه کشی پلاستیکی شکستگی ایجاد نشده باشد.

 دستگاه های جوجه کشی کوچک را می توانید معمولاً با قیمت های پایین تر از شرکت های تولید کننده دستگاه جوجه کشی به صورت دست دوم از افرادی که قبلا دستگاه خریداری کرده اند و دیگر نیازی به آن ندارند. خریداری کنید.

در هنگام خرید دقت کنید تا سنسور های دما و رطوبت دستگاه جوجه کشی دقت لازم را داشته باشند و از این که شرکت تولید کننده قطعات یدکی دستگاه جوجه کشی را موجود دارد مطمئن شوید برای این کار مدل دستگاه را به شرکت تولید کنند اعلام نموده و استعلام قطعات بگیرید.

 قبل از خرید ماشین جوجه کشی عملکرد دستگاه را حداقل به مدت یک ساعت مشاهده نمایید و سپس پول را به خریدار پرداخت نمایید و از خرید اینترنتی و تلفنی دستگاه های جوجه کشی دست دوم از افراد ناشناس که امکان دسترسی به آنها برای شما مقدور نیست خودداری نمایید

یک پیشنهاد عالی

به شما توصیه می کنیم چنانچه بودجه کافی برای خرید دستگاه جوجه کشی دلخواه خود را از برندهای معتبر ندارید موضوع را با واحدهای فروش آنها در میان گذاشته تا شما را از تخفیف های دوره ای و یا گاها از وجود دستگاههای استوک کارخانه ای که معمولاً به دلیل خط و خش و یا ایرادات ظاهری که در روند تولید پیش می‌آید آگاه کنند تا بتوانید با قیمت مناسب دستگاه جوجه کشی نو و سالم تری تهیه کنید

 این گونه دستگاه ها به مراتب بهتر از دستگاه های جوجه کشی دست دوم کارکرده از نظر مالی و بهداشتی خواهند بود

 شرکت بلدرچین دماوند گاهاَ دستگاه هایی که در باربری ها دچار آسیب های جزئی شده ولی قابلیت استفاده بدون هیچ مشکلی را دارند و یا در روند تولید به دلیل مشکلات رنگ بدنه یا خط و خش ظاهری دارای اشکالات جزئی هستند را به طور مشخص به صورت ارزان قیمت در سایت فروش دستگاه جوجه کشی با عنوان دستگاه جوجه کشی استوک حراج می نماید

 شما می‌توانید برای خرید این گونه دستگاه های جوجه کشی استوک به سایت شرکت مراجعه کنید و یا در ساعات کاری با واحد فروش شرکت تماس بگیرید.

دستگاه جوجه کشی اردک...
ما را در سایت دستگاه جوجه کشی اردک دنبال می کنید

برچسب : دستگاه جوجه کشی , دستگاه جوجه کشی دست دوم , خرید دستگاه جوجه کشی, نویسنده : بلدرچین دماوند eggincubator بازدید : 231 تاريخ : سه شنبه 9 آبان 1396 ساعت: 20:06

 

اگر شما صاحب یک دستگاه جوجه کشی خانگی هستید شاید با مشکلاتی در هنگام کار مواجه شده باشید و به علت عدم دسترسی به واحد پشتیبانی شرکت تولید کننده ماشین جوجه کشی و عدم آشنایی به تعمیر دستگاه جوجه کشی دچار خسارات شده باشید. چنانچه تمایل دارید در  مواقع بحران اینگونه غافلگیر نشوید بهتر است این مطلب را مطالعه نموده و خود را برای روز مبارزه آماده کنید.

دستگاه جوجه کشی از چه بخش هایی تشکیل شده است :

۱- سیستم کنترل

۲- فن های سیرکوله هوا

۳- هیتر

۴- رطوبت ساز

۵- راک چرخاننده تخم مرغ

۶- فن تهویه

۷- سنسورها

۸- سنسور رطوبت

موارد فوق به طور کلی در اکثر دستگاه های جوجه کشی با  شکل های مهندسی متفاوت وجود دارند که صحت عملکرد هر کدام برای دستگاه جوجه کشی اهمیت بسزایی دارد.

در ادامه به مهمترین مشکلاتی که هر کدام از این موارد می توانند با آن روبرو شود می پردازیم.

۱- سیستم کنترل :

سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی

کنترلرهای دستگاه جوجه کشی برای پردازش اطلاعات نیاز به برق ۵ ولت DC  و برای تحریک خروجی ها به برق ۱۲ ولت DC نیاز دارند،چنانچه برق ۲۲۰ ولت به سیستم کنترل رسیده ولی روشن نمی شود به احتمال زیاد ترانس یا آداپتور تبدیل ۲۲۰ به ۱۲ ولت یا ۵ ولتاژ کار افتاده است.

اگر شما قادر به ورود به تنظیمات سیستم کنترل نمی شوید و سوئیچ ها عمل نمی کنند احتمالا یکی از کلیدهای کنترلر گیر کرده و کلید در حال اتصال است، یا امکان دارد کلید ورود به تنظیمات خراب باشد. اگر کنترلر مدام در حال نوسان و پرش اعداد نمایشی می باشد احتمالا ولتاژ ورودی برق قبل از ترانس بسیار افت کرده و ترانس قادر به تامین برق ۱۲ ولت نمی باشد، که بهتر است نوسانات برق بررسی گردند.

چنانچه نیاز به تعویض یا تعمیر سیستم کنترل باشد قبل از جداسازی سیستم کنترل از دستگاه، ابتدا تمام سیم های متصل به سیستم کنترل را شماره گذاری نموده تا جهت نصب مجدد با مشکل مواجه نشوید.

۲- فن های سیر کوله هوا :

این فن ها در انواع دستگاه های جوجه کشی به طور دائم روشن هستند و وظیفه ترکیب هوای داخل را دارند. معمولا برق این فن ها مستقیم از ورودی برق ۲۲۰ ولت دستگاه در دستگاههای با فن ۲۲۰ تامین می شوند و در دستگاه های جوجه کشی خانگی با فن های ۱۲ ولت کار می کنند و برق خود را از منبع تغذیه برق داخل کنترل کننده ماشین جوجه کشی دریافت می کنند، اما سیستم کنترل هیچ دخالتی در خاموش یا روشن کردن فن ها معمولا ندارد.

فن دستگاه جوجه کشی

اگر فن سیر کوله هوای دستگاه جوجه کشی خاموش است بهتر است ابتدا فن را از دستگاه جدا کرده و سیستم به برق با ولتاژ مورد نیاز متصل کید،اگر فن سالم بود مسیر سیم کشی را بررسی نمایید.

اگر فن دستگاه جوجه کشی صدای ناهنجار تولید می کند یا گاها گیر می کند حتما نیاز به روان کاری دارد بر اساس نوع فن از انواع روغن و گریس می توان استفاده نمود.

چنانچه فن سیرکوله سوخته بود می توانید به طور موقت از یک یا چند فن تهویه خانگی یا صنعتی در محیط دستگاه به طور اورژانسی استفاده کنید تا هوای داخل دستگاه تا حدودی ترکیب شود و در اولین فرصت فن دستگاه جوجه کشی را تعمیر یا جایگزین کنید.

 ۳- هیتر :

هیتر وظیفه تولید حرارت را در دستگاه جوجه کشی دارد که معمولا توسط المنت های برق این کار انجام می شود. چنانچه مطمئن هستید که برق از سیستم کنترل به هیتر ارسال می شود ولی هیتر روشن نمی شود می توانید به جای المنت از یک یا چند لامپ رشته ای برای تولید حرارت استفاده کنید یا هیتر را تعویض کنید.

۴- رطوبت ساز :

بخار ساز دستگاه جوجه کشی

اگر دستگاه تولید رطوبت شما دچار اشکال فنی شده است و دسترسی به دستگاه جایگزین ندارید، می توانید از چند ظرف آب در کف دستگاه برای افزایش میزان رطوبت دستگاه به طور موقت استفاده کنید و یا  چند تکه ابر یا پارچه خیس درون دستگاه قرار دهید تا رطوبت تا حدودی جبران شود.

۵- راک :

در مواقع خرابی موتور گیربکس چراخننده راک دستگاه جوجه کشی کافی است تا هر ۴ ساعت یک بار با دست راک ها را تغییر وضیعت دهید ولی مراقب باشید در برخی از دستگاه های بزرگ راک ها با موتور مهار شده اند و باز کردن موتور می تواند راک را رها کند پس ابتدا زیر راک را با یک شیئ مطمئن نگه دارید سپس موتور را باز کنید.

۶- سنسورها :

سنسور دستگاه جوجه کشی

چنانچه سنسور های دما و رطوبت از کار افتاده اند با استفاده از دماسنج های ساده فقط دما را در محدوده ی مورد نظر می توانید به صورت دستی نگه دارید. ولی بهتر است در هنگام خرید دستگاه جوجه کشی از فروشنده دستگاه سنسور یدک خریداری کنید تا در مواقع بحرانی دچار  زیان نشوید.

۷- سایر موارد :

اگر داخل دستگاه شما عرق کرده و قطرات آب بر روی دیواره ها و روی تخم مرغ ها شبنم زده بهتر است تا به دمای محیط نصب دستگاه توجه کنید. معمولا در هنگامی که دستگاه در معرض هوای سرد قرار می گیرد رطوبت داخل دستگاه به شبنم تبدیل شده و حتی با کاهش رطوبت هوا مواجه می شوید.

 

دستگاه جوجه کشی اردک...
ما را در سایت دستگاه جوجه کشی اردک دنبال می کنید

برچسب : دستگاه جوجه کشی , تعمیرات دستگاه جوجه کشی , خرید دستگاه جوجه کشی, نویسنده : بلدرچین دماوند eggincubator بازدید : 441 تاريخ : شنبه 6 آبان 1396 ساعت: 13:56